Thursday, 28 February 2013

Genius : Prank Dalam Pejabat Yang Mantap (5 Gambar)

 


Prank Dalam Pejabat Yang Mantap.
Cuma orang yang kerja sini tahu apa yang ada di situ.





 

Asrama Universiti Paling Mewah Di Dunia (9 Foto)

 


Sudah menjadi fitrah, setiap mahasiswa di universiti akan mengimpikan sebuah ruang asrama yang mewah dan dilengkapi dengan segala kemudahan. Namun kemudahan itu kebiasaannya terdapat di universiti swasta. Namun pernahkah kita membayangkan asrama universiti yang mewah seperti gambar di bawah ini. Ia merupakan sebuah asrama universiti yang diberi nama The Tietgen Residence Hall yang terletak di Denmark. Jom lihat gambar di bawah ini.









Jenaka - Agak Logik Di Situ





Ada dua orang gadis yang cantik. Salah satu dari mereka cara berfikirnya Matematik (M) dan yang satu lagi cara berfikirnya menggunakan Logik(L). Mereka berdua berjalan pulang melalui jalan yang gelap, dan jarak rumah mereka masih agak jauh. Setelah beberapa lama mereka berjalan, tiba-tiba
mereka perasan ada seseorang sedang mengekori mereka...

M : Awak perasan tak ada seorang lelaki yang sedang berjalan mengikuti kita kira-kira sejak tiga puluh lapan minit yang lalu? Aku kuatir dia bermaksud jahat.

L : Itu hal yang Logik. Aku rasa dia nak merogol kita la.

M : Alamak, dengan kecepatan berjalan kita seperti ini, dalam waktu 15 minit dia akan berjaya tangkap kita. Adoh hai, apa yang harus kita buat?.

L : Hanya ada 1 cara logik yg harus kita lakukan, iaitu berjalan lebih cepat.

M : Itu tidak banyak membantu laa, macammana ni.

L : Tentulah tidak membantu, Logiknya kalau kita berjalan lebih cepat dia juga akan berjalan lebih cepat.

M : Jadi, apa yang harus kita lakukan? Dengan kecepatan kita seperti ini dia akan berhasil menangkap kita dalam waktu dua minit setengah je lagi...

L : Hanya ada satu langkah Logik yang harus kita lakukan.. Engkau ikut jalan kiri dan aku ikut jalan kanan.

Setelah kedua gadis itu berpisah.. Ternyata lelaki tadi mengikut langkah si gadis yang menggunakan logikal (L). Gadis matematik (M) tiba dirumah lebih dulu dan dia kuatir akan keselamatan kawannya.

Tidak berapa lama Gadis Logik (L) datang.

M : Oh Syukur ya Allaaaaah.. Kawan aku tiba dengan selamat, Eh macamana cerita engkau kena ikut oleh lelaki tadi?

L : Yelah, Setelah kita berpisah dia terus mengikuti aku.

M : Ya.. ya.. Tetapi apa yang terjadi kemudian dengan engkau?

L : Sesuai dengan logik aku, teruslah aku lari sekuat hati dan lelaki itupun lari sekuat tenaga jugak.

M : Dan... dan..

L : Sesuai dengan logik, dia berjaya mendekati aku ditempat yang gelap...

M : Jadik.. Apa yang engkau lakukan?

L : Hanya ada satu logik yang dapat aku lakukan, iaitu mengangkat kain aku tinggi-tinggi sampai nampak seluar dalam.

M : Alamak... jadik apa yang dilakukan lelaki tadi?

L : Sesuai dengan logik... Dia bukak tali pinggang, bukak zip dan londehkan seluarnya...

M : Alamak... jadi apa yang berlaku?

L : Logik bukan, kalau gadis yang mengangkat kainnya larinya lebih cepat dari pada lelaki yang berlari sambil seluarnya terlondeh, langkah aku besar, tapi dia macam orang yang masuk pertandingan lari dalam guni... So akhirnya aku terlepas dari lelaki itu.

M: Ha ha ha ha Memang logik

Ciri – Ciri Suami Takut Bini




Tidak semua suami dikurniakan wajah dan suara yang berkarisma dan penuh wibawa yang mampu menaklukan isterinya. Meski seorang suami dinobatkan sebagai pemimpin, tapi belum tentu dia mampu memimpin isterinya. Bahkan ada suami yang takut dengan isterinya. Adakah anda termasuk suami takut isteri?


Banyak faktor yang menyebabkan suami takut isteri. Daripada masalah kewangan sampai masalah sikap isteri yang terlalu emosional. Ingin tahu ciri suami takut isteri? Jom, lihat ciri-ciri suami takut isteri yang berikut:



1. Selalu menuruti permintaan isteri.

Jika ada suami yang selalu menuruti permintaan isteri, boleh jadi dia adalah suami takut isteri. Sikap penurut suami ini biasanya disebabkan kerana rasa takut kepada isteri. Takut isteri mengamuk atau melaporkan kepada pihak keluarganya kadang-kadang boleh membuat suami tunduk pada isteri.



2. Umur isteri lebih tua dari suami.

Biasanya mereka yang punya isteri lebih tua cenderung menjadi suami yang hormat dan tunduk pada isterinya. Akibatnya, rasa hormat dan tunduk tersebut mengarahkan si suami menjadi takut isteri.



3. Anak pertama perempuan.

Banyak orang yang mengatakan, kalau ada pasangan yang punya anak pertama perempuan itu ertinya suaminya adalah suami takut isteri. Meski tidak masuk akal, namun kebanyakan fakta membuktikan kalau perkara itu benar.



4. Gaji isteri lebih tinggi berbanding gaji suaminya.

Perempuan yang mempunyai pendapatan lebih tinggi biasanya lebih dominan, termasuk dalam hal rumah tangga. Merasa memiliki kuasa yang besar ke atas gajinya, isteri cenderung lebih mengawal urusan rumah tangga termasuk mengatur suami. Akibatnya, suami menjadi suami takut isteri.



5. Isteri penuntut dan cemburu.

Ciri suami takut isteri juga boleh dilihat dari sikap isterinya. Seorang isteri yang kuat cemburu dan suka menuntut boleh membuat suami takut isteri. Kebiasaan isteri yang selalu mengawal apa-apa aktiviti yang dilakukan suaminya jadi petanda kalau dia adalah suami takut isteri.

Bagaimana, adakah anda juga termasuk suami takut isteri? Lihat saja kelima ciri-ciri tersebut, jika memang kelima ciri-ciri tersebut ada pada diri anda, itu bermaksud anda adalah suami takut isteri

Klinik Gigi "Mewah" Di India Dan China (11 Gambar)

 



Memang mewah kan? Di India dan China, anda tak perlu ke klinik gigi dan membayar mahal untuk mencabut gigi. Servis ini boleh didapati di tepi jalan dengan harga yang murah. Anda berani cuba?

































Permintaan Seorang Isteri Terhadap Jenazah Suaminya

 


Menjadi idaman seorang suami apabila memiliki isterinya yang solehah. Begitulah di sebaliknya seorang isteri mengidamkan seorang suami yang solehah. Terdapat suatu kisah di mana seorang isteri menangis-nangis kerana mahu mandikan jenazah suaminya. Bapa mertua dengan polis forensik tidak membenarkan.Sambil menangis isteri berkata “Ini janji kami suami isteri.. jika abang mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, Andai kamu (isteri) mati dulu dari abang, abang akan mandikan jenazah kamu.. ”



Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk bertanya apahal yang terjadi, kemudian ustaz tu berkata : “Tidak mengapalah kalau isteri nak mandikan jenazah suami..” Lalu ustaz bersama beberapa orang lagi temankan si isteri memandikan jenazah suaminya.

Dengan tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa, “Inilah wajah suami yang ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abang.. Moga Allah ampunkan dosa abang dan satukan kite di akhirat nanti..”

Membasuh tangan jenazah suami sambil berkata “Tangan inilah yang mencari rezeki yang halal untuk kami, masuk ke mulut kami. moga Allah beri pahala untuk mu suami ku..”

Membasuh tubuh jenazah suami smbil berkata “Tubuh inilah yang memberi pelukan kasih sayang pada ku dan anak-anak, moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku”

Membasuh kaki jenazah suami smbil berkata “dengan kaki ini abang keluar mencari rezeki untuk kami, berjalan dan berdiri sepanjang hari semata-mata untuk mencari sesuap nasi, terima kasih abang…moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat dan pahala yang berlipat kali gandanya”

Selesai memandikan jenazah suaminya, si isteri mengucup sayu suaminya dan berkata “terima kasih abang kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu dan terlalu bahagia dan terima kasih kerana meninggalkan aku bersama permata hatimu yang persis dirimu dan aku sebagai seorang isteri redha akan pemergianmu kerana kasih sayang Allah pada mu.”

Betapa sucinya hati seorang isteri pada suaminya. Semoga menjadi iktibar untuk kita bersama. InsyaAllah.

INFO : Langkah - Langkah Mengelakkan Rumah Anda Dipecah Masuk Pencuri

INFO : Langkah - Langkah Mengelakkan Rumah Anda Dipecah Masuk Pencuri




Kebanyakkan masyarakat kita akan meninggalkan rumah mereka pada musim - musim perayaan. Ada diantara kita yang tinggalkan rumah sehinga seminggu lamanya. Jadi hari hari begini sangat dinantikan oleh pencuri. Jadi bagaimana untuk memastikan rumah anda selamat dan walafiat? Ikuti langkah berikut:

1. Pastikan dinding rumah anda ditampal poster - poster lelaki maskulin dan seksi sedangkan penghuni rumah anda adalah lelaki. Hal ini akan membangkitkan suatu perasaan yang semacam pelik kepada pencuri yang memasukki rumah anda lalu membuatkan pencuri muntah buih dan berlari keluar dari rumah anda.

2. Sebelum keluar rumah, pastikan air shower anda dibuka. Hal ini bertujuan untuk menaikkan mood atau suasana bahawa rumah anda tidak kosong. Apabila pencuri masuk kerumah anda pasti mereka akan gabra anjing kerana menggangap tuan rumah ada di dalam rumah.

3. Dekorasikan ruang tamu anda seperti tempat pemujaan hantu, jin afrit dan jembalang. Pastikan Kemenyan sentiasa berasap bagi mewujudkan persekitaran yang seram tahap syaitan. Unsur - unsur khurafat dan syirik ini sudah semestinya dapat menakut nakutkan pencuri kerana mereka lebih takutkan hantu dari Tuhan Yang Satu!

4. Di dapur rumah anda, letakkan keratan tangan, kaki, telinga dan hidung palsu manusia serta lumurkan darah pada bahagian - bahagian tersebut. Susunkan anggota badan tersebut dengan kemas. Apabila pencuri memecah masuk kerumah anda, mereka pasti akan cirit mirit dan berpeluh tahap jogging dalam guni kerana beranggapan tuan rumah tersebut seorang karnibal yang memakan daging manusia.

5. Letakkan duit dan barang kemas anda didalam perangkap tikus sebagai umpan. tindakkan ini seolah - olah mengejek pencuri tersebut. Hal ini membuatkan pencuri tersebut bengang lalu meninggalkan rumah anda dengan hati yang sayu dan pilu.